Långt inlägg om mina jeans? "Våga prova en ny uniform"

Hej bloggen. Jag fattar inte och vet inte vad jag ska säga. Men det jag vill få ut är att jag Hart mitt internet här hemma... Jag får ingen connection... Och det gör mig galen. Så nu sitter jag vid min dator som tar en evighet att skriva ett ord och som tar en oändlighet att ta sig från en sida till en annan. Men säkta men säkert kommer detta inlägg vara publicerat också. 

Förra vecka var jag och shoppade lite och fick med mig de ena och det andra. Men det jag tänkte skriva om nu var om de jeans jag köpte.
Såklart när man står i provhytten i butiken så kan kläderna sitta hur bra som helst. Men när man väl kommer hem igen och ska testa det ännu en gång för att se hur det bra det verkligen satt så sitter det självklart på ett helt annat sätt... Så blev lite besviken eftersom att man vill ha det på ett visst sätt. Inte minst när det väl gäller just jeans. Men jag hade ju rivit av lapparna och hunnit tvätta dem så det var ju bara att behålla.
Och så hade jag redan bestämt dagen innan att jag skulle ha på mig dem dagen som kom. Tveksam men bestämd. Så iunder dagen jag hade dem på mig var jag lite obekväm med dem att de satt lite pösigare än tänk och var lite nojjig över det. Men det var nog just för att man är så van att ha tighta och formade jeans. Så det var nog mest ovant.

Men sen kom jag hem och satte mig vid matbordet och skulle ta mig lite mellis innan träningen. Och där log Metro wkd uppslagen. OCh längst ner på den uppslagna sidan stod det: "Glamourös -men tuff"
Petra Tunegården ni vet som har hand om modesidan i metro? (Klicka länk annars) Hon hade just skrivit en artikel om att blanda den stilen som jag faktiskt fick som resultat.


Gjorde ett litet snabbt collage för att visa ungefär hur jag menar ↑ Hittade dock inte det bästa exemplet på baggyjeans men det fick duga. Såhär skrev Petra i in artikel i alla fall.

"I vår vill vi se ut som en korsning mellan en tuffing och en uppdressad glamourbrud. Bryt av med baggyjeansen med iögonfallande strassörhängen. Matcha dyrgriparna med vårens hetaste accessoar kepsen och fullända med säsongens it-plagg - bomarjackan. Till det skyhöga klackar!"




KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: